Hubungi Saya

                                                                       

Blog Dibina Pada : o2 January 2009

alim0003

Nama saya syukrilan berusia 29 tahun berasal dari Kuala Kubu bharu, Selangor. Bekerja di jab kerajaan dalam bidang beruniform (undang-undang). Mempunyai seorang cahaya mata.

Tujuan mewujudkan Laman Blog ini adalah untuk mencari peluang dalam Industri Sarang Burung Walit, memberikan info tentang industri ini setakat yang termampu dalam ilmu industri sarang burung ini. Saya juga ada menjual suara burung walit sekiranya para pelawat berminat ingin memilikinya dengan harga Rm 300 satu. Suara burung ini merangkumi Suara Memanggil Burung, Suara dari Luar Bangunan Rumah Burung dan Suara Dari Dalam Rumah burung. Untuk pengetahuan semua, saya belum lagi mempunyai Rumah Burung namun insyaallah akan membinakannya disuatu hari nanti hanya menantikan pengeluaran Wang Simpanan kwsp saya. Suara Burung ini saya perolehi dari seorang pengusaha cina yang mempunyai beratus rumah burung di sekitar kuala selangor yang kini bergelar jutawan sarang burung anda bayangkan dengan pendapatan hampir menceceh ratusan jutaan ringgit setahun hasil dari perusahaan Industri ini. Pada mulanya memang agak sukar untuk mendapatkan suara burung beliau namun setelah saya sendiri mengaku bahawa suwaktu hari nanti saya sendiri akan membina rumah sarang maka taukeh tadi memberikan kepada saya dengan harga Rm 300 ringgit dalam bentuk mp3. Beliau banyak mengajar saya tentang ilmu penternakan sarang burung ini dan juga berpeluang melihat sendiri rumah beliau. Saya juga seorang Broker Tanah, setakat ini saya mempunyai mempunyai banyak maklumat tanah di sekitar hulu selangor untuk dijual sesuai dijadikan tapak Rumah Burung ini.

Hubungi saya  0192361080 ( syukrilan ) atau emailkan syukrilan@yahoo.com sekiranya berminatingin membeli suara burung.

Kenangan Manis Jadi Peserta Kursus : Global Excellent Marketing Sdn Bhd ( GEM )

Gambar bersama keseluruhan Peserta Kursus Industri Sarang Burung Walit.

Gambar bersama Tuan Haji Abd Aziz ( Pengarah GEM ),Yb. Tan Aminuddin B. Ishak dan Peg. veteriner.

Peserta- peserta Kursus Industri Sarang Burung Walit

Gambar saya dan kawan-kawan sambil menikmati minum pagi

Alamat Rumah :

Syukri Bin Lan

No. 29b, Kg. Tun Abd. Razak,

44000 Kuala Kubu Bharu,

Hulu Selangor

Pone : 0192361080 / 019-2125841 ( no baru ).

Email : walit2009@yahoo.com

P/s : Alamat rumah saya berikan sekiranya ada pembeli-pembeli Suara Burung walit yang berdekatan di Kawasan Hulu Selangor yang datang sendiri untuk membeli Suara Walit ini tanpa Pos Laju.

SENARAI BLOG PERNIAGAAN SAYA

1. Ternakan Lintah http://www.syukrilan.wordpress.com

2. Ternakan Ikan Kelihttp://www.benihkeli.wordpress.com

3. Industri Sarang Burung Walithttp://www.burungwalit.wordpress.com

4. Ikan Keli – http://kelikkb.blogspot.com/ ( Blog Baru Saya )

# Sila klik tiap-tiap blog perniagaan saya ini sekiranya anda curiga terhadap saya.                                                                                                                                                                                                                                                                                                      PERHATIAN :                                                                                                                                     Bagi memberi keselesaan buat pelangan-pelangan saya  disini saya tambah lagi satu Contact no Phone saya Rangkaian Maxis ini kerana terdapat gangguan Rangkaian Celcom di tempat saya :               012-9438-140 ( syukrilan ).

Komen-komen
  1. GEM Community berkata:

    DIREKTORI / FORUM Pertanian & Industri Asas Tani Malaysia – http://gem.socialgo..com

  2. zainal berkata:

    salam, tumpang tanya.en sukilan orang gem ke?

    • burungwalit berkata:

      wsalam..saya bukan org gem tapi peserta kursus sahaja dulu, kenapa….?

      • zainal berkata:

        peserta kursus??? peserta kursus sarawak ke?? sebab saya pun peserta kursus di sibu, sarawak tempoh hari. sy tanya sebab ingat en syukilan jual suara burung dari gem, sebab perkataan walet emas / walit emas kerap digunakan oleh gem.

  3. zali berkata:

    Pakcik ada modal rm 5k je, nak tengok tempat tu ada burung tak, kemudian pinjam agrobank, boleh test suara burung kat situ dulu ke, brape nak bayar?

  4. zali berkata:

    Boleh cari ke tapak sewa rumah kedai kosong dan convert rbw? Dah ada kepakaran boleh buat lah.

  5. ivan berkata:

    cukup tak kalau saya ada modal Rm10k and ada tanah sendiri..

  6. ivan berkata:

    modal RM10k and ada tanah sendiri..cukup tak pakai buat business ni?

  7. Mazlan Omar berkata:

    Saya juga pegawai kerajaan yang beruniform..ingin membina rumah ternakan walit…saya juga berminat nak dapatkan suara memanggil walit…insya allah saya akan contact kemudian.,apabila impian saya jadi kenyataan.

  8. Cikgu Fahariman Pahang berkata:

    Saya pon minat nak kenal dgn awak, n nak beli mp3 suara tu, ni no tefon saya. 017-9609409

  9. jaydee berkata:

    Sesiapa berminat nak jual sarang burung walit boleh hubungi saya 0133585114 atau email jaydee50@hotmail.com

  10. fizan berkata:

    smekom..saya dari sabah duduk kat daerah madai dan saya juga tggl kat madai tu termasuk mengutip sarang burung tersebut,saya ada jual sarang burung tersebut sapa yang berminat sila kol saya…fizan 0138029965/0143507588

  11. yunus berkata:

    jika anda berminat utk mencari tanah utk dibeli dan diusahakan,hubungi saya;014-5508291 En
    yunus

  12. elyn berkata:

    saya nak tanya,paling minimum ruang RBW adalah berapa besar dan anggaran 20x50x2tkt berapaboleh dapat dlam sebulan,dan selalunya berapa lama jangkamasa untuk burung tinggal selepas semua berfungsi termasuk suara burung.

    • burungwalit berkata:

      Sekiranya tak cukup Bajet buatlah rbw 20 x 90 tak payah buat 2 tingkat sekitar Rm 40k-60k sahaja,asalkan ada tanah sendiri lagi bagus, apa yang penting pastikan tempat tersebut tak ada kegiatan sibuk. Burung pasti masuk. selalunya burung akan masuk setelah cik pasang suara burung walit ini sedikit demi sedikit. yang penting disitu terdapat banyak Burung walit generasi Ke-2. Kalau kawasan tersebut kurang Burung maka kurang lah hasil… Selepas cik dah ada modal baru boleh buat besar2 RBW ni..

  13. zamri hamid berkata:

    salam,
    encik syukri bagaimana dgn peralatan utk bunyi seperti amplifier,twiter jenis yg mcmmana sesuai dan dimana boleh saya beli?encik syukri ada cadangan tak?untuk pengetahuan encik saya berkerja di KL dan cadangan untuk membina rbw tu dikg saya iaitu di pahang.
    sekian.

  14. basrin berkata:

    jika sesiapa yang ingin membeli sarang burung layang layang yang belum diperoses lokasi di brunei jika mahu jualbeli, jumlah 10 kg yg tersedia sila hubungi +673 8669516

  15. berlin berkata:

    siap nak beli sarang walet goa dlm jumlah bnyak hbungi sya 081374697400

  16. anuar berkata:

    salam zul,cmne nk mulakan bisnes nie?

  17. adam berkata:

    walit pelbagai grade,,lokasi Aceh,,penawaran>permintaan<,,boleh keluar 500kg seminggu..harga ikut grade dan musim..feedback 014-7390112

  18. Iyan Sopian berkata:

    Pak, Sukiran saya dari Indonesia, disini kalau untuk koleksi suara burung walet sudah banyak sekali, yang Saya ingin tahu harga sarang walet super/putih dimalaysia 1 kg berkisar berapa? barangkali saya bisa membeli/menjual prodak sarang putih/super ke Abang.

  19. Alvin Koh berkata:

    Saya muempunyai tanah di kawasan weston sabah di tengah hutan kira kira 5 km dari jalan raya tetapi tidak ada bekalan elektrik & air di sana bagaimana saya hendak mulakan bisness walit jika tak ada kemudahan tersebut?

  20. Fadzli Kerinchai berkata:

    xde elektrk mcm mane nak pasang suara burung tu?

  21. riyan ahmad berkata:

    assalamu alaikum,saya riyan ahmad,,saya ada jual sarang burung walet jenis putih belum process, tidak banyak sekitar 3kg jak sekali kutip,
    dan juga saya boleh menyediakan alat bunyi memeanggil burung walet
    di daerah tawau,
    call me at 8259736 maxis

  22. fid berkata:

    salam kpd pengusaha2 sarang burung walit,saya ada sahabat di cirebon jawa barat ingin menjual ladang/rumah sarang burung walit dan gedung sarang burung walit.sesiapa yg berminat boleh hubungi terus haji saiful no tel +6282154863748.harga boleh dbincang terus dgn haji saiful.

  23. lintah berkata:

    I like the helpful information you supply for your articles. I’ll bookmark your blog and take a look at once more right here frequently. I’m somewhat sure I will learn plenty of new stuff right right here! Best of luck for the next!

  24. beli jual sarang, berkata:

    en,syukrilan,kalau ada lessen import sarang burung walit,
    kalau boleh/pimjam /sewa /komesen,boleh bincang
    0163875998,mohd hosen

  25. Maz berkata:

    contact 0199998655 (dzan) untuk 2kg sarang burung ni. Harga bole runding.. based in peninsular malaysia. (pahang-selangor)

  26. en abdul berkata:

    Sarang rumah yang sudah di bersihkan..lokasi sabah
    gred A….berminat wassap ke 0176110461
    tq

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s