Kontraktor / Konsultan Burung Walit Bina 25 RBW selama 1Bulan.

Posted: Jun 30, 2011 in Uncategorized

30/06/2011 ( Khamis ) Kuala Kubu Bharu.

Saya didatangi oleh seorang Konsultan Burung Walit yang mana pada bulan Jun ini sudah berjaya membina 25 Rumah Burung Walit ( RBW ),Wah cukup HEBAT beliau kerana membina RBW sebanyak ini selama sebulan, Memang Kaya-raya sungguh saya perhatikan. Seorang Kontraktor yang sangat berjaya bagi saya.

Beliau memang Roll Model yang sungguh berjya dalam industri ini, Bayang kan kalau sebuah RBW yang beharga RM 350k X 25 Biji RBW  berapaka modal yang telah dikeluarkan oleh Penternak kepada Konsultan ini, sudah tentu tinggi kos nya bukan.

Beliau menemui saya di bandar kelahiran saya di Kuala Kubu Bharu dengan penampilan yang menunjukkan beliau seorang Jutawan Walit, dengan senyum dan datang menemui saya untuk membeli SUARA BURUNG WALIT yang saya jual kepada semua Penternak selama ini.

Saya memberitahu kepada beliau tentang Prodak yang saya jual iaitu :

1. Suara Panggil Burung Walit

2. Suara Koloni ( Dalam ).

3. Suara Walit Single Special.

4. Suara Test.

5. Pendrive Percuma sebuah.

Kesemua harga suara-suara dan pendrive saya diatas saya jual dengan harga Rm 350, lalu beliau menjawab MAHAL harganya dan ingin mengurangkan harga nya, saya menjawab mana boleh encin nak harga semurah itu, encik ingat ini suara Burung Walit biasa ke…??

Beliau terus meminta Izin untuk pulang dan tidak jadi untuk membeli suara walit yang saya jualkan….? Dalam fikiran saya kenapa ada juga orang seperti ini dan berfikiran diluar pertimbangan…??

Saya rasakan harga Rm 350 sudah amat murah untuk dijual, anda juga tidak rugi ini kerana saya memberikan percuma (a). Suara Walit Single Special (b). Suara Test Walit dan (c). pendrive percuma dengan muatan 4 gige, ini pun jadi masalah pada orang ramai.

Anda Bayangkan beliau sanggup membina RBW sekitar 25 buah dalam masa sebulan dan untuk mendapatkan suara walit dengan harga Rm 350 pun sukar baik  tak payah ternak burung walit.

Sekiranya 1 buah RBW mempunyai sarang sekitar 1 kilogram sarang walit X 25 buah RBW bermakna beliau sudah dapat sekitar 25 kilogram X Rm 4k : 100,000.00 sebulan, pendapatan yang sanggat Lumayan. Orang makan gaji sebulan Rm 950 pun belum tentu boleh dapat wang sebanyak dengan hasil walit disitu pun beliau tidak boleh fikir.

Mahal sangat ke…! Berbanding dengan pendapatan beliau perolehi sikitar Rm 100k sebulan, kalau nak murah dan beli lah dengan orang lain dan lagi percuma Download kat Internet ada RISIKO tanggung lah sendiri.

Harga ini pun dah kira murah, saya pun nak untung juga, terpulang lah kepada pilihan dan perancangan masing-masing. ok sekian terima kasih.

Untuk mendapat suara burung walit sila hubungi : 019-2361080 ( syukrilan ).

Tinggalkan Jawapan

